پشه چیست؟

پشه‌ها گونه‌ای از حشرات هستند که تمام ویژگی‎های حشرات مانندتنفس نایی، شش پای بند بند، همولنف و… را دارا میباشند. پشه‌ها آب و هوای گرم را بیشتر دوست دارند. به نظر شما چرا پشه نیش میزند و از خون تغذیه میکند؟ نقش حیاتی آن‌ها چیست؟ در این پست به طور کامل به شرح این موضوعات میپردازیم.

شیوه زندگی پشه‌ها به چه صورت است؟

اغلب افراد فکر میکنند هردو جنس پشه‌ها زندگی انگلی دارند، اما اینگونه نیست، فقط جنس ماده است که از طریق نیش زدن و استفاده از خون سایر موجودات تغذیه میکنند. جنس نر از شهد گل‎ها تغذیه میکند، بنابراین میتواند مانند زنبورها، به گرده‌افشانی کمک کند.

چرا پشه نیش میزند و از خون تغذیه میکنند؟

یاد گرفتن طوطی وابسته به برخورد صحیح صاحب حیوان و شرایط محیطی و روحی حیوان است

خون منبع غذاییِ بسیار غنی‎ ای از پروتیین و سایر ریزمغذی‌ها برای پشه‌ی ماده میباشد. پشه ماده از انرژی حاصل از آن، برای تخم‎گذاری استفاده میکند. خونی که پشه می‎مکد مقدار ناچیزی میباشد. اما التهاب ناشی از آن، که به علت نفوذ براق پشه به خون رخ میدهد بسیار آزاد دهنده است. علاوه بر انسان سایر پستانداران و پرندگان و دیگر موجودات نیز از نیش پشه در امان نیستند.

پشه از راه‌های مختلف هدف خود را شناسایی میکنند که جمله از آن‌ها میتوان دی‎اکسید‎کربن دفع شده و اسید لاکتیک موجود در عرق را مثال زد.

نقش حیاتی پشه چیست؟

پشه‌هها در چرخه حیات بسیار اهمیت دارند شاید از این حرف تعجب کنید اما آن‌ها غذای بسیاری از ماهی‎ها و پرندگان هستند. اگر این موجودات نباشند چرخه مواد غذایی با اختلال روبه‌ ‎رو میشود.

به عنوان مثال فرض کنید در یک منطقه، روستایی وجود دارد و در نزدیک روستا برکه‌ای وجود دارد که ماهی فراوان دارد غذای اصلی اهالی روستا ماهی است و غذای اصلی ماهی نیز از حشراتی مانند پشه‌ها تامین میشود. با نابودی پشه‌ها دراطراف آن برکه یکی از قسمت‌های چرخه نابود میشود و به دنبال، ماهی‌ها هم منبع غذایی خود را از دست داده و مجددا به تبعیت، آن انسان‌ها نیز منبع تغذیه خود را از دست میدهند. به این صورت و در حالت کلی، تمام چرخه غذایی آن منطقه مختل میشود.



نوشته‌های مشابه:

تولید عسل

تولید نور در کرم شب‎تاب

درباره دکتر ادوارد

مکانیزم تولید شیر در گاوها

بررسی تفاوت و مقایسه کامل سبک زندگی، رفتاری، ذهنی، هوشی و مغزی سگ و گربه